تداعی برند

تداعی برند طبق تعریف آکر در سال ۱۹۹۱ عبارت است از

” ویژگی‌های محصول، منافع مشتری، کاربردها، کاربران، سبک زندگی، طبقه محصول، رقبا و کشورها “

این عوامل نقش مهمی در ارزیابی محصول یا خدمت و انتخاب مشتری دارد زیرا به مشتری برای توسعه مجموعه‌ای از تصویرهای ذهنی که در مورد یک برند به طور مثبت یا منفی ایجاد شده است؛ کمک می نماید.

تداعی برند تفکرات و ایده‌هایی است که توسط افراد در ذهنشان شکل می‌گیرد و با یک محصول یا خدمت خاص مرتبط می‌شود. تداعی برند، به هر چیزی که بطور شناختی با برند ارتباط دارد، اطالق می‌گردد. این دارایی، برای ایجاد نگرش مثبت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در بخش خدمات بین عوامل مرتبط با خدمت اصلی و آنچه با تسهیل سازی و پشتیبانی خدمات مرتبط می‌شود، تفاوتی وجود دارد. تسهیل سازی در ارائه خدمت مثل نحوه رزرو، پذیرش مهمان و تسویه حساب می‌باشد که برای ارائه خدمت اصلی ضروری است. عوامل مرتبط با پشتیبانی خدمت ارائه شده، متمایز کنندۀ خدمت هستند و ارزشی را به خدمت اصلی ارائه شده به مهمان، اضافه می کنند.

درباره‌ی محمودرضا افرا

محمودرضا افرا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *