خانه / بازاریابی / انجام تحقیقات بازاریابی

انجام تحقیقات بازاریابی

▰ بینش بازاریابی: درک نگرش‌ها، رفتار مصرفی و عادات خرید مصرف‌کنندگان را گویند که یکی از وظایف و اهداف اصلی تحقیقات بازاریابی است.

▰ تحقیقات بازاریابی: فرایندی نظام‌یافته برای طراحی، جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل و گزارش‌دهی اطلاعات و یافته‌های مربوط به مشکلات و فرصت‌های بازاریابی.

▰ فرایند طراحی و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی:

▰ مشخصات یک تحقیق بازاریابی خوب:
 استفاده از روش علمی – خلاق بودن – استفاده از چند روش تحقیق – توسعه درست مدل تحقیق – تجزیه و تحلیل هزینه‌ها و فواید اطلاعات – نقد سالم و توجه به نگرانی‌های اخلاقی

▰ فرآیند تحقیقات بازاریابی:
تعریف مساله تحقیق – تعیین گزینه‌های تصمیم‌گیری و اهداف تحقیق – طراحی برنامه تحقیق –جمع‌آوری داده‌ها – تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده – ارائه اطلاعات و گزارش تحقیق – تصمیم‌گیری

شرکت‌ها باید درباره روش تحقیق (مشاهده‌ای – گروه کانون – پیمایش – داده‌های رفتاری – تحقیقات تجربی) و ابزار تحقیق (پرسش‌نامه – تحقیقات کیفی یا ابزارهای فنی) مورد استفاده نیز تصمیم‌گیری کنند. علاوه بر این باید چارچوب نمونه‌گیری و روش تماس (پست – تلفن – حضوری- اینترنتی) تحقیق را تعیین کنند.

دو رویکرد مکمل برای سنجش بهره‌وری فعالیت‌های بازاریابی وجود دارد: ۱- معیارهای بازاریابی ۲- مدل آمیخته بازاریابی. داشبورد بازاریابی روشی ساختار یافته برای انتشار و جمع‌بندی اطلاعات به دست آمده از این دو روش است.

 


می‌توانید خلاصه و پی دی اف پاورپوینت فصل ۴ (انجام تحقیقات بازاریابی) کتاب مدیریت بازاریابی کاتلر و کلر را از لینک زیر دانلود نمایید:

۱۷,۰۰۰تومان ۱۵,۰۰۰تومانافزودن به سبد خرید

درباره‌ی محمودرضا افرا

محمودرضا افرا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *