خانه / مدیریت تبلیغات و برند / گوگل در یک نگاه

گوگل در یک نگاه

مأموریت گوگل:

Our mission is to organize the world’s information and make it universally accessible and useful.

مأموریت ما سامان‌دهی اطلاعات جهان، در درسترس همگان و مفید قرار دادن آن است.

شعار غیر رسمی شرکت:

«شرور نباشید» | Don’t be evil

در این مقاله قصد داریم تا تاریخچه، وضعیت فعلی شرکت و روند تغییر برند آن را تا سال ۲۰۱۹ بررسی کنیم. 

  تاریخچه  

گوگل پروژهٔ تحقیقاتی بود که در ۴ آوریل ۱۹۹۸ توسط لری پیج و سرگئی برین دو دانشجوی دکترای دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا رقم خورد. آن‌ها نام پروژه خود را BackRub گذاشته بودند زیرا موتور جستجوگر آن‌ها لینک‌های پشتیبانی سایت‌ها را بررسی می‌کرد و بر همان مبنا میزان اهمیت آن‌ها را در نتایج جستجو تعیین می‌کرد (که بعداً رتبه صفحه نامیده شد).

موتور جستجوگر آن‌ها ابتدا با دامنه google.stanford.edu استفاده می‌شد و در ۱۵ سپتامبر سال ۱۹۹۷ دامنه google.com ثبت شد و در سپتامبر ۱۹۹۸ در واقع اولین دفتر کار گوگل راه‌اندازی شد و این شرکت رسماً به ثبت رسید.

لری پیج و سرگئی برین و اریک اشمیت قبول کردند که به مدت بیست سال، یعنی تا سال ۲۰۲۴ در کنار هم کار کنند.

اریک اشمیت – ۲۷ آوریل ۱۹۵۵ > پیشتر مدیر اجرایی شرکت گوگل و عضو هیئت مدیره شرکت اپل بود. در سال ۲۰۱۱ از گوگل استعفا داد. وی همچنین عضو هیئت امنا دانشگاه پرینستون نیز بود. به اعلام مجله فوربز، دارایی خالص او در سال ۲۰۱۶ برابر با ۱۱٫۶ میلیارد دلار برآورد شده که او را در رتبه صدمین فرد ثروتمند دنیا قرار می‌دهد.

در اوت ۲۰۱۱ گوگل اعلام کرد که بخش تلفن‌های همراه شرکت موتورولا را خواهد خرید و چند ساعت پس از اعلام، صاحب آن شد.


شما می‌توانید ادامه مطالب را به همراه مثال‌های بصری، عکس و فیلم از لینک زیر خریداری کنید:

 

 

۲۰,۰۰۰تومان ۱۴,۶۰۰تومانافزودن به سبد خرید

درباره‌ی محمودرضا افرا

محمودرضا افرا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *