خانه / اخلاق کسب و کار / اخلاق کسب و کار

اخلاق کسب و کار

اخلاق کسب و کار: کاربرد استانداردهای رفتار اخلاقی در موقعیت‌های کسب و کار را در بر می‌گیرد.

اخلاق کسب و کار در دو رویکرد مجزا قابل بررسی است:

  1. جمع‌بندیِ توصیفیِ آداب و رسوم، نگرش‌ها و قواعدی که در یک کسب و کار مشاهده می‌شود. در این رویکرد آنچه که اتفاق می‌افتد را ثبت می‌کنیم.
  2. ارزیابی هنجاریِ (یا تجویزیِ) درجه‌ای که آداب و رسوم، نگرش‌ها و قواعدِ مشاهده می‌تواند اخلاقی قلمداد شود. در این رویکرد به پیشنهاد آنچه باید اتفاق بیفتد، گرایش بیشتری داریم.

حاکمیت شرکتی: میزان و گستره‌ای که صاحبان مناصب در یک شرکت به انجام وظایف و مسئولیت‌های سازمانی خود در ارتباط با ذی‌نفعان می‌پردازند.

آیا “اخلاق کسب و کار” مانند “کارایی دولت”، “سازمان مرکزی اطلاعات و جاسوسی” یا “باز تولید اصیل” ترکیب متناقضی است؟

 


 

خلاصه فصل دوم کتاب اخلاق سازمانی دکتر عادل آذر:

۱۸,۰۰۰تومان ۱۵,۰۰۰تومانافزودن به سبد خرید

درباره‌ی محمودرضا افرا

محمودرضا افرا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *